W przypadku większości branż konkurencja jest na tyle duża, że firmy szukają sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Jednym z takich wyróżników może stać się przemyślana, trafiająca prosto w bolączki potencjalnego klienta treść reklamy Google Ads. Dlatego zapoznaj się z poniższym artykułem i sprawdź, jak ulepszyć teksty do kampanii – te porady przydadzą Ci się również do tworzenia innych treści marketingowych.
Dlaczego dobry tekst reklamy ma znaczenie?
Koszt reklamy w Google Ads w dużej mierze zależy od jej jakości. Na ten wynik jakości składa się trafność reklamy, przewidywany współczynnik klikalności oraz jakość strony docelowej. Te elementy ściśle wiążą się z tym, na ile dobrze napisane są treści. Starannie stworzony tekst idealnie odpowiadający na potrzeby odbiorcy przyciągnie jego uwagę i zachęci do odwiedzin serwisu – poprawi więc współczynnik klikalności. Tworząc tekst, pamiętaj też o spójności między treścią reklamy a stroną docelową, by użytkownik po trafieniu do serwisu nie poczuł się zdezorientowany.
Jak poprawić tekst reklamy Google Ads? Kilka metod
Skoro dobra treść może poprawić wskaźniki jakości reklamy, a co za tym idzie zmniejszyć koszt kampanii, warto jak najbardziej poznać sposoby na jej optymalizację. Metody te skupiają się na potencjalnych klientach, osobach, do których reklama jest kierowana – warto znaleźć racjonalne i emocjonalne przesłanki przemawiające do danej grupy za wyborem reklamowanej oferty. Dobrze też ustalić, jakie wątpliwości mogą mieć klienci względem danych usług bądź produktów.
Jeżeli rozważasz skorzystanie ze wsparcia eksperta od kampanii Google Ads w Lublinie, możesz zdecydować się na ofertę agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads. Specjaliści zadbają o wszystkie aspekty reklam, również treści.
Pokonaj obiekcje
Zanim przystąpisz do tworzenia treści reklam Google Ads, przyjrzyj się ewentualnym obiekcjom klientów i wykorzystaj w tekście sposoby na rozwianie tych obaw. Do najczęściej pojawiających się wątpliwości należą wątpliwości odnośnie do ceny (czy nie jest za wysoka, czy gdzieś indziej dostanę tę samą wartość w niższej cenie?), przydatności produktu (do czego tego użyję, co zyskam dzięki temu produktowi?), wiarygodności oferty (czy na pewno mogę zaufać tej osobie lub firmie?).
By obronić cenę, możesz pokazać klientowi w swoim tekście, ile zaoszczędzi dzięki Twojej ofercie, może uniknie kolejnych, kosztownych napraw jakiegoś sprzętu. Możesz też podkreślić, ile zyska, na przykład nowe umiejętności, dzięki którym zacznie lepiej zarabiać. Taka obrona ceny to często również prezentacja przydatności produktu bądź usługi, a więc pozbywasz się dwóch obiekcji za jednym razem.
Do pozbycia się obaw odnoszących się do kosztów warto też użyć prostego rozwiązania, jakim jest podział ceny na niższe kwoty – w przypadku opłat rocznych rozbij cenę na opłaty miesięczne, a nawet dzienne, które brzmią szczególnie przekonująco.
Chcąc zobrazować przydatność oferty, zastanów się przede wszystkim nad tym, co zmieni się na lepsze w życiu klienta po skorzystaniu z usługi bądź produktu. Możesz również zaprezentować, jak dużej stracie będzie musiał stawić czoła, jeśli nie zdecyduje się na proponowane rozwiązanie.
Zadbaj o wiarygodność
W tekście reklamy Google Ads warto też postawić na zdobycie zaufania potencjalnego klienta, a właściwie na pierwszy krok w kierunku budowy tego zaufania. Może masz case studies, z którego wystarczy wyjąć jedno zdanie odpowiadające na problemy Twoich potencjalnych klientów. Na docelowej stronie warto natomiast zaprezentować opinie zadowolonych klientów – takie społeczne dowody słuszności pozwolą Ci przełamać obawy dotyczące braku zaufania.
Sięgnij po liczby
Kolejną skuteczną metodą poprawy treści reklamy Google Ads jest użycie liczb. Obecne w nagłówkach i opisach przyciągają wzrok oraz czynią treść bardziej konkretną. Statystyki, ceny czy konkretne dane pomagają w logicznym uporządkowaniu informacji, przekładając się na wyższy współczynnik klikalności (CTR).
Postaw na emocje
Emocjonalny przekaz oparty na radości, strachu, ciekawości, czy nawet gniewie angażuje odbiorców bardziej niż sucha informacja. Zastanów się, jak Twój największy fan zachwalałby produkt oraz co powiedziałby o Twojej ofercie największy krytyk. Wyróżnij w swoim przekazie to, co kochają klienci, i pokaż, że unikasz błędów konkurencji.
Wykorzystaj powyższe metody podczas tworzenia tekstów reklam Google Ads i spraw tym samym, by Twoje kampanie nabrały większej skuteczności. Pamiętaj, że treści wymagają testowania i optymalizacji. Dlatego nie oczekuj, że pierwsza wersja przyniesie od razu najlepsze efekty. Sprawdzaj różne podejścia, analizuj wyniki i wprowadzaj zmiany. Taki proces pozwoli Ci na stopniowe tworzenie przekazu idealnie trafiającego w potrzeby grupy docelowej.
Artykuł sponsorowany